Organizacione jedinice

Opštinska uprava organizuje se kao jedinstveni organ.          

U okviru Opštinske uprave kao jedinstvenog organa, radi obavljanja srodnih poslova, obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova, podeljene na osnovne, posebne i uže organizacione jedinice.

Osnovne organizacione jedinice:

Odeljenje za društvene delatnosti, opštu upravu, pravne i zajedničke poslove i
Odeljenje za privredu i finansije.

Posebne organizacione jedinice su:

Služba za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda;
Služba za javne nabavke;
Služba za skupštinske poslove;
Kabinet predsednika opštine.

Ako priroda i obim poslova nalažu, unutar osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica mogu se obrazovati uže organizacione jedinice: odseci,( a unutar odseka – grupe).

U okviru Odeljenja za društvene delatnosti, opštu upravu, pravne i zajedničke poslove obrazuju se sledeće uže organizacione jedinice:

Odsek za opštu upravu,
Odsek za društvene delatnosti,
Odsek za imovinsko pravne poslove
Odsek za planiranje, urbanizam , izgradnju i ozakonjenje
Odsek za inspekcijske poslove.

Odsek za opštu upravu vrši primenu zakona i drugih propisa u opštem upravnom postupku; upravlja ljudskim resursima- personalni i dokumentacioni poslovi u vezi sa radnim odnosima zaposlenih, imenovanih i postavljenih lica, izdavanje radnih knjižica i vođenje registra o radnim knjižicama; vodi  matične knjige venčanih, rođenih i umrlih, knjige državljana, vodi registar stanovnika i birački spisak i ostalo vezano za lična stanja  građana; vrši overu potpisa, rukopisa i prepisa; unošenje podataka u sistem E uprave; obavlja poslove prijemne kancelarije –pisarnice i arhive; obavlja poslove na informativnom pultu-administrativno – tehničke poslove za organe opštine i njenih tela; poslove pošte prijem i usmeravanje građana.Vrši i druge poslove iznadležnosti odseka.

Odsek za društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti predškolskog i osnovnog vaspitanja i obrazovanja, primarne zdravstvene zaštite i  zaštitnika prava pacijenata, socijalne zaštite, finansijske podrške porodicama sa decom, kulture, fizičke kulture, informisanja ; poslove ostvarivanja nadzora nad zakonitošću rada ustanova u oblasti društvene delatnosti čiji je osnivač opština; vrši poslove koji se odnose na društveni položaj omladine i sporta i organizacija koje okupljaju omladinu, društvenu brigu o deci i mladima; vrši poslove u vezi sa boračko-invalidskom zaštitom; u vezi rodne ravnopravnosti; poslove povereništva za izbeglice i migracijei druge. obavlja poslove na izradi plana odbrane opštine i ostvarivanje odbrambenih interesa u uslovima ratnog i vanrednog stanja na teritoriji opštine, Obavlja poslove na izradi opštih i operativnih planova zaštite od elementarnih nepogoda i ostale  planske dokumente u cilju organizacije i obezbeđenja zaštite od požara, elementarnih i drugih većih nepogoda; obavlja poslove organizacije civilne zaštite; stvaranje uslova za uspostavljanje integrisanog sistema zaštite i spasavanja.

Odsek za imovinsko – pravne poslove prati i primenjuje  zakone i drugi propise iz oblasti imovinsko pravnih odnosa u nadležnosti opštine;  obavlja imovinsko-pravne poslove koji se odnose na: zaštitu, očuvanje, vođenje jedinstvene evidencije i ažuriranje nepokretnosti u svojini opštine, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i odlukama Skupštine opštine; vodi jedinstvenu evidenciju celokupne imovine čiji je korisnik opština; priprema nacrte akata o pribavljanju , korišćenju, upravljanju i raspolaganju stvarima koje koriste organi opštine i  imovinom u svojini opštine; vrši poslove upravljanja, korišćenja i raspolaganja nepokretnostima- otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini opštine ; vrši promet zemljišta i zgrada; vodi postupak eksproprijacije, kao i ostale imovinsko-pravne poslove poverene zakonom; vodi postupak promene namene poljoprivrednog u građevinsko zemljište.

Odsek za planiranje, urbanizam , izgradnju i ozakonjenje obavlja poslove koji se odnose na oblast planiranja,urbanizma, izgradnje, sprovođenje objedinjenje procedure, ozakonjenja objekata i izdavanja vodnih akata, kao i posloveregistratora.  Prikuplja podatke i dokumentaciju za izradu Programa za postavljanje privremenih objekata i ostalih programa u oblasti urbanizma i uređenja prostora, evidentira podnete prijave izvođenja geoloških radova na osnovu Zakona o rudarstvu, podnosi izveštaj ministarstvu rudarstva,izdaje dozvole za postavljanje oglasnih sredstava. Obavlja poslove utvrđivanja  vodoprivrednih  uslova na teritoriji opštine; izdavanje vodoprivrednih saglasnosti i vodoprivrednih dozvola za objekte i radove u skladu sa zakonskim ovlašćenjima opštine.Vrši utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta; donosi  rešenja o konverziji prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu;vrši evidentiranje skupština stanara stambenih zgrada na teritoriji opštine; vrši kontrolu korišćenja stambenog prostora i građevinsko stanje stanova i stambenih zgrada kojim raspolaže opština; sarađuje sa nadležnim komunalnim i javnimpreduzećima, inspekcijskim službama i drugim nadležnim institucijama.

Odsek za inspekcijske poslove prati stanje, predlaže mere i vrši inspekcijski nadzor nad zakonitošću rada pravnih lica koja obavljaju komunalnu delatnost i ostalih pravnih licai postupanje preduzetnika i građana u pogledu pridržavanja zakona, drugih propisa i opštih akata iz oblasti uređivanja i održavanja objekata i javnih površina(zelene površine, groblja, pijace, ulice, lokalni i nekategorisani putevi, auto-taksi prevoz,rasveta,  voda); vrši poverene poslove iz delokruga inspekcijskog nadzora.Prati stanje, predlaže mere i vrši nadzor nad primenom zakona i podzakonskih akata iz oblasti zaštite životne sredine; donosi rešenja , nalaže mere i prati njihovo sprovođenje; vrši poslove procene uticaja na životnu sredinu i strateške procene; daje predloge korišćenja sredstava ostvarenih od naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine, kao i druge poslove u skladu sa zakonom.Vrši nadzor nad primenom Zakona o planiranju i izgradnji i drugih propisa i opštih akata, standarda, tehničkih normativa i normi kvaliteta, koji se odnose na izvođenje građevinskih radovana na objektima visokogradnje, niskogradnje i drugim objektima; kontrolu građenja objekta na propisan način; priprema rešenja, nalaže mere i stara se za njihovo sprovođenje; podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno krivične prijave i prijave za privredne prestupe; sarađuje sa nadležnim institucijama; vodi propisane evidencije i priprema iveštaje za nadležne organe; prikuplja podatke, prati i analizira stanje u svojoj oblasti.

U okviru Odeljenja za privredu  i  finansije obrazuju se sledeće unutrašnje organizacione jedinice:

- Poslovi budžeta.
- Poslovi za investicije i plaćanja.
- Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj.
- Kancelarija za razvoj malih i srednjih preduzeća.
- Kancelarija za mlade.

Poslovi budžeta – poslove upravljanja, pripreme, izrade nacrta i realizacije budžeta -ostvarivanje javnih prihoda i rashoda, završnog računa budžeta i konsolidovanog računa trezora uz poštovanje sistema jedinstvene budžetske klasifikacije uključujući i programsku; vrši kontrolu nad korišćenjem budžetskih sredstava; vrši finansijsko-materijalne i knjigovodstvene poslove budžeta i računa posebnih namena,obračun i isplatu zarada, naknada i drugih primanja i vrši i druge poslove iz oblasti finansijsko-materijalnog poslovanja za potrebe skupštine opštine, opštinskog veća, opštinske uprave,  mesnih zajednica, Doma kulture i Turističke organizacije; priprema i dostavlja korisnicima budžeta uputstvo za pripremu budžeta sa osnovnim ekonomskim smernicama, postupkom i dinamikom pripreme budžeta,  kao osnovom za izradu predloga finansijskih planova, opisom planirane politike, procenom prihoda i rashoda , obimom sredstava koji može da sadrži predlog finansijskog plana; analizira predloge finansijskih planova budžetskih korisnika i usaglašenost sa uputstvom; stara se o poštovanju kalendara budžeta lokalne vlasti; vrši pripremu dopunskog budžeta (rebalansa); vrši izradu predloga rešenja o privremenom finansiranju; obaveštava budžetske korisnike o odobrenim raspoloživim aproprijacijama  i donosi odobrenje (rešenje) o preusmeravanju aproprijacija; priprema i utvrđuje tromesečne, mesečne i šestomesečne kvote i  razmatra zahteve za izmenu kvote; predlaže privremenu obustavu izvršenja budžeta budžetskim korisnicima; vrši prijem i razmatranje predloga plana izvršenja budžeta i  donosi i vrši izmene plana; priprema nacrt rešenja o odobrenju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve; otvara konsolidovani račun trezora (za dinarska i devizna sredstva), podračune dinarskih i deviznih sredstava korisnika javnih sredstava i posebne namenske dinarske račune korisnicima javnih sredstava i ostalim pravnim licima i drugim subjektima koji ne pripadaju javnom sektoru i koji nisu uključeni u konsolidovani račun trezora; bliže uređuje način korišćenja sredstava sa podračuna KRT-a i  izveštava o korišćenju sredstava; stara se o plasiranju slobodnih novčanih sredstava i obaveštava Upravu za trezor; priprema zahtev Ministarstvu finansija za odobrenje fiskalnog deficita iznad 10% prihoda opštine u tekućoj godini sa detaljnim obrazloženjem opravdanosti investicija zbog kojih nastaje prekoračenje; vrši analizu dugoročne održivosti duga; vodi glavnu knjigu trezora i ostale poslovne knjige sa posebnom evidencijom za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava i pomoćne knjige; priprema projekcije i prati priliv prihoda i izvršenje rashoda na konsolidovanom računu budžeta; upravlja gotovinom; prima, zavodi i kontroliše zahteve za plaćanje i transfer sredstava i zahteve za plate; izrađuje periodične izveštaje i završni račun konsolidovanog računa trezora; vrši usaglašavanje poslovnih knjiga sa korisnicima budžeta, Upravom za trezor i dobavljačima; priprema i izvršava plaćanje; vrši monitoring i evaluaciju finansijskih planova po programskoj metodologiji; vrši upravljanje imovinom (vođenje evidencija o osnovnim sredstvima i poslovnom prostoru); vrši interne kontrolne postupke; pripremne radnje za sprovođenje popisa i druge poslove u skladu sa propisima kojima se uređuje ova oblast.

Poslovi za investicije i plaćanja, obuhvataju poslove praćenja investicija i plaćanja prema dobavljačima,  javnim ustanovama i izvođačima radova i poslove obračuna doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta.

Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj – obavlja poslove na organizovanju izrade studije trenutnog stanja u sektorima mala i srednja preduzeća, poljoprivrede, turizma, kulture, obrazovanja, razvoja sistema lokalne i mesne samouprave, socijalnih pitanja, zapošljavanja i razvoja infrastrukture,  definisanje mera i prioriteta za razvoj u navedenim sektorima, razvijanju projektnih ideja u konkretne projekte u skladu sa usvojenom strategijom razvoja opštine, saradnja i koordinacija aktivnosti sa ministarstvima, republičkim i lokalnim institucijama i ustanovama, pomoć i podrška potencijalnim investitorima za dobijanje potrebne dokumentacije od opštinske uprave, poslove zaštite životne sredine i poslove vezane za jedinstveni registar nepokretnosti u javnoj svojini opštine Ražanj kao i druge poslove u skladu sa zakonom,

Kancelarija za razvoj malih i srednjih preduzeća obavlja poslove na organizovanju izrade studije trenutnog stanja u sektorima mala i srednja preduzeća; podsticanje razvoja putem  promovisanja, savetovanja i informisanja; izrada biznis planova i projekata;  organizovanje edukacija za privrednike; pružanje stručne pomoći pravnim licima (malim i srednjim  preduzećima) prilikom osnivanja i u realizaciji projekata; radi na stvaranju baze podataka( praćenje, analiziranje i davanje izveštaja o stanju i kretanju privrednih aktivniosti); učestvovanje u međunarodnim projektima i njihovim  implementacijama; učestvovanje u izradi strategije razvoja malih i srednjih preduzeća Opštine Ražanj; koordinacija i saradnja između privrednika i poreske uprave; predlaže stimulativne mere za otvaranje novih malih i srednjih preuzeća i privlačenje investicija; uspostavljanja kontakata sa međunarodnim organizacijama i donatorima;  praćenje rada javnih preduzeća, društva kapitala kojima je opština osnivač ili suosnivač ili kojima je povereno obavljanje komunalne delatnosti;

Kancelarija za mlade  Sprovodi i prati lokalnu omladinsku politiku i  inicira izradu i prati sprovođenje LAP lokalne strategije za mlade; uspostavlja saradnju sa svim relevantnim partnerima omladinske politike koja se odnosi na umrežavanje, komunikaciju i koordinaciju; učestvuje u izradi lokalnih akcionih planova, programa i politika u saglasnosti sa NSM, daje mišljenje i prati njihovo ostvarivanje; prati rad odgovornih za rad sa mladima i namensko trošenje sredstava; podstiče aktivizam mladih ostvaruje komunikaciju i saradnju sa mladima, udruženjima mladih i za mlade u cilju podsticanja aktivizma mladih i stvara uslove za učešće mladih u procesima donošenja odluka; inicira pripremu, priprema i realizuje projekte i učešće opštine u programima i projektima za mlade; daje mišljenje o predlozima projekata od značaja za mlade koji se delimično ili potpuno finansiraju iz budžeta opštine; predlaže budžet za realizaciju LAP-a; sprovodi konkurs za realizaciju LAP-a; prati realizaciju i prikuplja izveštaje o realizaciji projekata od značaja za mlade koji se delimično ili potpuno finansiraju iz budžeta opštine; obezbeđuje podršku u radu Saveta za mlade i drugim komisijama i radnim telima grada; prati potrebe mladih analizom trendova stanja i potreba, sprovodi istraživanja o potrebama i problemima mladih u lokalnoj zajednici sa posebnim osvrtom na ranjive grupe mladih i stepenu i kvalitetu njihovog uključivanja; vodi bazu podataka o aktivnim udruženjima mladih i za mlade, kao i neformalnim grupama u lokalnoj zajednici.

Služba za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda vrši prijem, obradu, kontrolu i unos podataka iz poreskih prijava; donošenje rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje; evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu  u skladu sa propisima poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode i knjiženje izvršenih uplata; kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze; obezbeđenje naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate i odlaganja plaćanja poreskog duga; pokretanje postupka stečaja; podnošenja zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka; dostavljanje izveštaja sa dokazima poreskoj policiji, kada postoje osnovi sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; poslove prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika; vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima; davanje besplatnih informacija o poreskim propisima iz kojih proizilazi poreska obaveza; izdavanje uverenja i potvrda i izveštavanje lokalne samouprave u vezi sa lokalnim javnim prihodima; vrši pripremu nacrta akata kojim se utvrđuju stope izvornih prihoda, kao i način i merila za određivanje visine lokalnih taksi i naknada i drugih izvornih lokalnih prihoda i priprema simulacije i modele po pojedinim grupama obveznika na osnovu predloženog nacrta; organizuje javne rasprave i druge oblike učešća javnosti u postupku prirpeme nacrta akata lokalnih izvornih prihoda i ostale poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje ova oblast.

Služba za javne nabavke  obavlja poslove javnih nabavki, stara se o sprovođenju Zakona o javnim nabavkama, odnosno izvršenje poslova koji se odnose na: istraživanje tržišta i efikasno planiranje nabavki, pripremu plana nabavki za direktne korisnike budžetskih sredstava za koje sprovodi postupke javnih nabavki u saradnji sa drugim službama; obezbeđivanje uslova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava i podsticanje konkuretnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki; sprovođenje postupaka javnih nabavki po proceduri propisanoj zakonom, sprovođenje postupaka nabavki na koje se zakon ne primenjuje, objavljivanje oglasa o javnim nabavkama, konkursne dokumentacije, obaveštenja i izveštaja na Portalu javnih nabavki; pružanje konsultanskih usluga i stručne pomoć direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama; vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama na koje se zakon ne primenjuje; sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima i sprovedenim postupcima; dostavljanje u predviđenom zakonskom roku navedenih izveštaja; praćenje  realizacije zaključenih ugovora o javnim nabavkama; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki; obavljanje drugih poslova u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i drugim propisima kojima se uređuje oblast javnih nabavki i vrši druge poslove iz svoje nadležnosti.

Služba za skupštinske poslove obavlja stručne i organizacione poslove za potrebe Skupštine opštine koji se odnose na pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama, pruža pomoć u radu predsedniku skupštine, obavlja stručne i druge poslove za potrebe radnih tela skupštine i odbornika, vrši konačnu redukciju donetih odluka i drugih propisa na sednicama skupštine i njenih radnih tela, čuvanje izvornih dokumenata o radu skupštine i vođenje evidencije o održanim sednicama, davanje pravnih mišljenja skupštini, Predsedniku opštine i Opštinskom veću o zakonitosti pravnih i drugih opšti akata, pružanje stručne pomoći mesnim zajednicama, organizuje protokol skupštine i stara se o informisanosti građana, izdaje „Službeni list Opštine Ražanj“ i druge poslove iz nadležnosti Skupštine.